خرید از سراسر دنیا


» خواص چای نعناع

خواص چای نعناع

چای نعناع فواید درمانی نامحدودی دارد و مصرف منظم آن سلامت جسمی و روحی شما را بهبود می بخشد.

چای نعناع فواید سلامتی زیادی دارد. این چای نه تنها خوشمزه است بلکه آرامش بخش نیز هست. بنابراین چه چیزی باعث می شود نعناع برای سلامتی جسمی و روحی بسیار مفید باشد؟

نعنا سرشار از آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 3 و همچنین ویتامین های A و C است. همه این مواد بسیار سالم و برای بدن ضروری هستند. در این مقاله نگاهی دقیق تر به فواید چای نعناع خواهیم انداخت.


خواص سالم چای نعنا

نعناع می توانند در هر کشور رشد کنند. اگرچه در آب و هوای سرد بهتر رشد می کند ، اما می توان بعد از رفع نیازهای اولیه آن ، نعناع را در گلدان در باغچه یا داخل خانه خود پرورش داد.


برای استفاده از خواص سالم نعناع ، می توانید چای خود را تهیه کرده یا برگ نعنا را به سالادها و نوشیدنی های خود اضافه کنید.


نعنا بوی بد دهان را از بین میبرد

برای کاهش بوی بد دهان می توان از چای نعنا استفاده کرد. به دلیل تأثیرات طراوت و خاصیت ضد باکتریایی ، نعناع طعم مطبوعی را در دهان شما می گذارد. علاوه بر این ، می توانید چند برگ نعنا نیز جوید.


این گیاه در بسیاری از دهانشویه ها و خمیردندان ها یافت می شود. به همین دلیل ، برای مقابله با بوی بد دهان می توانید با چای نعناع غرغره کنید. در چای نعناعی که برای غرغره کردن آماده خواهید کرد ، باید از برگهای نعناع بیشتری استفاده کنید. بنابراین ، عطر شدیدتر خواهد بود.


نعنا به کاهش وزن کمک می کند

پزشکان می توانند چای نعناع را برای کاهش وزن توصیه کنند. مخلوط نعناع و چای سبز برای تسریع در متابولیسم و ​​سوزاندن چربی ها ایده آل است. علاوه بر این ، این مخلوط همچنین چربی کبد را درمان می کند.


چای نعناع عفونت سینوس را درمان می کند

وقتی دچار احتقان بینی و سرماخوردگی هستید ، چایهای گرم خوب خواهد بود. به خصوص چای نعناع ، احتقان بینی را تسکین می دهد. محتوای منتول موجود در آن به کاهش سینوزیت کمک می کند. از طرف دیگر مواد تسکین دهنده تسکین دهنده مجاری هوایی و گلو درد است.


نعناع به درمان آلرژی کمک می کند

نعنا حاوی رزمارینیک اسید ، حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که علائم آسم و آلرژی فصلی را تسکین می دهد. علاوه بر این ، این آنتی اکسیدان باعث کاهش گلبولهای سفید در ارتباط با آلرژی می شود و از این طریق منجر به کاهش چشمگیر علائم می شود.


نعنا برای پوست و مو عالی است

نعناع خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی دارد. بنابراین ، می توان از آن در مبارزه با تبخال در دهان استفاده کرد. نعناع همچنین باعث تحریک پوست می شود و به از بین بردن مشکلات پوست سر مانند شوره سر و شپش کمک می کند.


نعنا ضد استرس است

اگر استرس شما را تحت تأثیر قرار دهد ، یک چای نعناع گرم شما را آرام می کند. ترکیبات منتول در نعناع با استرس و همچنین استرس و خستگی روحی و جسمی مبارزه می کند.

همچنین بسیاری از افراد از تأثیر نعنا بر درد عضلات اطلاع دارند. بسیاری از مسکن ها حاوی منتول ، ماده اصلی نعنا هستند. شما می توانید کمپرس های منطقه را با درد عضلانی همراه با چای نعناع اعمال کنید.


نعنا برای خواب عالی است

اگر در خوابیدن مشکل دارید ، یک لیوان چای نعنا گرم بنوشید زیرا این کار به آرامش عضلات و ذهن شما کمک می کند. علاوه بر این ، این چای با غلبه بر استرس هایی که در طول روز جمع می شود ، خوابیدن را آسان تر می کند. دلیل این اثر ، محتوای منتول در نعنا است.


خواص کمک هضم نعناع

هضم کند و سنگین با نوشیدن یک لیوان چای نعنا پس از خوردن غذا قابل اصلاح است. بعلاوه ، درد شکم ناشی از گاز یا التهاب با چای نعنا تسکین می یابد. به همین ترتیب ، نعناع برای سندرم روده بی قرار مناسب است. با این حال ، نعناع در مورد ریفلاکس معده دستگاه گوارش مناسب نیست.


روغن نعناع به شیمی درمانی و پرتودرمانی کمک می کند

سرانجام ، روغن نعناع دوست بیماران سرطانی است. از داروهای سنتی که تهوع را بعد از شیمی درمانی تسکین می دهند ، موثرتر است. علاوه بر این ، به محافظت از DNA و جلوگیری از مرگ سلولها در مناطقی که سرطان دارند کمک می کند.


دستور العمل چای نعناع

مواد لازم :

5 برگ نعناع تازه

1 لیوان آب


طرز تهیه :

ابتدا برگ های نعنا را کاملاً بشویید.

بعد ، آب را گرم کنید و وقتی که جوش آمد برگ های نعنا را درون آن قرار دهید.

سپس از روی گاز براادارید تا کمی خنک شود.

سرانجام ، شما می توانید چای خود را مطابق میل خود گرم یا گرم مصرف کنید.


نعناع و ترکیب چای سبز برای کاهش وزن

موادلازم

5 برگ نعناع

2 قاشق غذاخوری چای سبز

1 لیوان آب


طرز تهیه

ابتدا آب را گرم کنید و وقتی شروع به جوش آورد ، چای سبز و نعنا اضافه کنید.

سپس قوری را از اجاق گاز بردارید.

بگذارید 5-10 دقیقه استراحت کند.

صبح این چای را روی معده خالی بنوشید. می توانید هر روز این چای را بنوشید ، اما بیش از سه هفته مصرف نکنید.


جوشانده نعنا

مواد لازم:

1 فنجان نعناع تازه

4 فنجان آب گرم

شیرین کننده طبیعی بسته به میل


طرز تهیه :

ابتدا آب گرم را درون یک قابلمه بریزید و برگ نعنا را اضافه کنید.

30 دقیقه بگذارید تا دم شود.

در آخر ، با یخ صاف کرده و سرو کنید. این دستور العمل برای روزهای گرم ایده آل است.


چای نعناع برای استفاده موضعی

مواد لازم:

15 برگ نعناع

1 لیوان آب


طرز تهیه :

ابتدا آب را گرم کنید. هنگامی که شروع به جوشیدن کرد ، نعناع را به آن اضافه کنید.

بعد ، 3 دقیقه بجوشانید. آن را از اجاق گاز بیرون آورده و بگذارید خنک شود.

در آخر چای نعنا را صاف کرده و در یخچال قرار دهید. در صورت لزوم استفاده کنید.


ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده