خرید از سراسر دنیا


» ماش پلو با گوشت و قارچ

ماش پلو با گوشت و قارچ

طرز تهیه ماش پلو یا دمی ماش با گوشت ،قارچ و شوید:


مواد لازم برای 4 نفر:


1-برنج : سه پیمانه

2-گوشت چرخ کرده : 350 گرم

3-ماش : یک و نیم پیمانه

4-شوید : 15 قاشق غذا خوری

5- قارچ : 10 عدد بزرگ

6- زعفران دم کرده: یک قاشق مربا خوری

7:زردچوبه و نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

8- پیاز : یک عدد متوسط

9- روغن : به مقدار لازم



طرز تهیه:


درون تابه کمی روغن ریخته و روی حرارت ملایم گاز قرار میدهیم تا تابه داغ شود .پیاز را نگینی کرده و داخل تابه میریزیم تفت میدهیم تا خوب طلایی شود سپس گوشت را ( در این غذا میتوانید هم از سینه مرغ و هم گوشت چرخ شده ی گوساله حتی به صورت قلقلی استفاده کنید) به پیاز داغ اضافه کرده و حسابی سرخ میکنیم وقتی که گوشت نیز خوب سرخ شد قارچ ها را خرد میکنیم (چون قارچ در اثر حرارت آب میشود برش های قارچ تا حد ممکن بزرگ باشد) و به مواد اضافه میکنیم تا قارچ ها نیز پخته شوند و در آخر ادویه زردچوبه و فلفل و نمک را به موادمان اضافه میکنیم.

ماش ها را که از قبل حسابی در آب خیس خورده اند را داخل قابلمه ای که در آن آب جوش آمده میریزیم تا خوب بپزند و نرم نرم شوند.

قابلمه ی دیگری را روی درجه بالا قرار داده در حالی که داخل آن مقداری آب وجود دارد تا آب داخل آن به جوش آید سپس برنج را که از قبل خیسانده بودیم به همراه شوید هایی که از قبل شسته و خورد کرده ایم و همینطور ماش ها و موادی که شامل گوشت و قارچ هست به همراه زعفران ، همه را داخل قابلمه میریزیم تا آب داخل آن تماما کشیده شود و در مرحله ی آخر کمی روغن روی برنج میریزیم و حرارت گاز را تا حد امکان کم کرده و 30 الی 40 میگذاریم تا غذا خوب دم بکشد. بعد از گذشت مدت زمان فوق غذا آماده میل کردن است.

نوش جان!


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده