دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکات مهم راجع به مصرف ماهی

نکات مهم راجع به مصرف ماهی

پروتئین های ماهی :



پروتئین های ماهی را براساس حلالیت آن ها می توان به سه گروه تقسیم کرد . عضله اسکلتی ماهی از فیبرهای کوتاه و آرایش یافته میان لایه های بافت پیوندی تشکیل یافته است .

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

مقدار بافت پیوندی در عضله ماهی کمتر از بافت پستانداران بوده و فیبرهایشان کوتاه هست . میوفیبریل های عضله ماهی ظاهری مخطط شبیه عضله پستانداران را دارا می باشند و دارای همان پروتئین های اصلی میوزین ، اکتین ، اکتومیوزین و تروپومیوزین هستند .

پروتئین های ماهی به صورت محلول شامل آنزیم های ماهیچه ای می باشند و ۲۲ درصد پروتئین های عضله ماهی را تشکیل می دهند .

پروتئین های ساختمانی میوزین ، اکتین و اکتومیوزین در حدود ۳ / ۴ کل پروتئین عضله ماهی را تشکیل می دهند. اکتومیوزین ماهی کاملا ناپایدار بوده و به آسانی ضمن فرآیند و نگهداری تغییر می یابد .

به نظر می رسد ناپایداری میوزین ماهی یک عامل عمده در ناپایداری عضله ماهی باشد .


تفاوت گوشت ماهی با سایر گوشت قرمز :


۱- مقدار بافت پیوندی آن کمتر می باشد .

۲- در نحوه قرارگیری بافت پیوندی باهم اختلاف دارند. الیاف عضلانی ماهی در فواصل منظمی در پوششی از بافت پیوندی قرار گرفته است .به همین دلیل بعد از پختن با توجه به دناتوره و ژلاتینه شدن بافت پیوندی ، گوشت ماهی بصورت حلقه حلقه از هم جدا می شود .

۳- الیاف عضلانی در گوشت ماهی از نظر موازی بودن مشابه گوشت قرمز بوده ولی از نظر طول کوتاهتر می باشد


ماهی را همراه چه چیزهایی نخوریم؟!


خوردن ماهی و ماست باهم بخاطر اسید لاکتیک موجود درماست بر روی عصب پاراسمپاتیک اثرگذاشته و لختی در بدن به وجود می آورد  .در برخی موارد آلرژی درافراد آنقدر زیاد میشود که باعث مرگ فرد میشود

از خوردن هر نوع ترشی به‌جز رب نارنج یا آب نارنج همراه با «ماهی» پرهیز شود؛ خوردن ترشیجات با ماهی باعث ضعف کبد و سوء مزاج کبدی شده و شرایط را برای بیماری‌های سیستم ایمنی از جمله MS، ویتیلیگو (برص)، گیلن باره و... فراهم می‌آورد.

همچنین " تیلاپیا " برای بیماران قلبی ، آسم و آرتروز توصیه نمی‌شود .این ماهی اسیدهای چرب مفید ندارد و بجای آن چربی‌های ناسالم دارد!مصرف زیاد این ماهی باعث افزایش کلسترول و حساسیت می‌شود

مصرف تن ماهی را محدود کنید:اگر بیش از یک بار در هفته تن ماهی می‌خورید منتظر معده دردهای عصبی باشید. نیترات موجود در تن ماهی موجب ایجاد معده دردهای عصبی می‌شود.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

نکاتی مهم راجع به مصرف ماهی:


ماهی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین های گروه B درتنظیم فعالیت سلول های عصبی و در نتیجه در سلامت سیستم عصبی و نیز در سلامت پوست تاثیر دارند. همچنین ماهی نیز به دلیل داشتن ویتامین B12 و B6 می‌تواند حالت‌های افسردگی را از شما دور كند.

ماهی قزل آلا شامل بالاترین سطوح اسیدهای چرب امگا 3 است برای سلامت مغز توصیه میشود بدن قادر به تولید اسیدهای چرب امگا3 نیست.


ماهی یکی از منابع خوب خونسازی بدن است.آهن موجود در ماهی، جذب آهن منابع گياهی را هم افزايش ميدهد و نقش مهمی ‌در پیشگیری از كمخونی ناشی از فقر آهن کودکان دارد.


علائم آسم را با اُمگا ۳ کنترل کنید:

تحقیقات جدید دانشمندان نشان‌ می‌دهد با افزایش اسیدهای چرب اُمگا ۳ در رژیم غذایی کودکان و کاهش مصرف مواد خوراکی سرشار از اسیدهای چرب اُمگا ۶ نظیر روغن سویا و روغن ذرت، علائم بیماری آسم و تأثیرات آلودگی هوا در فضاهای بسته را کاهش دهند. به ازای مصرف هر گرم اُمگا ۶، احتمال بروز علائم شدیدتر بیماری آسم در کودکان ۲۹ درصد بیشتر می‌شود و به ازای افزایش هر ۰.۱ گرم در مصرف اُمگا ۳، احتمال بروز علائم آسم ۳ تا ۴ درصد کاهش می‌یابد. این ماده غذایی به وفور در ماهی و برخی مغز‌ها و دانه‌ها یافت می‌شوند و به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند.


یک روش برای درست کردن ماهی شکم پر:


ماهیها رو تمیز میکنیم روی ماهی و داخل شکمش پیاز و ابلیمو و پودر سیر نمک میزنیم یک ساعت داخل یخچال استراحت دادم حالا یک قاشف غذاخوری ارد رو با یک قاشق چای خوری زرد چوبه به اندازه ی دلخواه فلفل قرمز و سیاه نمک مخلوط میکنیم داخل شکم و روی ماهی با این پودر پوشش میدهیم.

بعد یک عدد پیاز ریز خرد شده رو تو تابه تفت میدهیم رنگش طلای بشه بعد ۴ قاشق غذا خوری گردوی چرخ شده و همراه با یک حبه سیر خرد شده اضافه میکنیم تفت داده دو قاشق غذا خوری رب انار اضافه میکنیم کمی تفت داده برمیداریم بعد داخل شکم ماهی با موادی که اماده کردیم پرمیکنیم.

ماهیها رو داخل تابه گذاشته یک قاشق روغن ریخته تا با حرارات ملایم سرخ شود با کفگیر برگردانده تا آن طرفه دیگر سرخ شود10 دقیقه در تابه رو گذاشته تا مغز پخته شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده