خرید از سراسر دنیا


» غذای طبیعی در مقابل مصنوعی

غذای طبیعی در مقابل مصنوعی

من واقعا علاقه ای ندارم که مواد ناسالم را تنها به این دلیل که طبیعی هستند مصرف کنم. و واقعا علاقه ای ندارم که توان ذهنی و زمان زیادی را برای تولید مواد و ترکیبات طبیعی تلف کنیم وقتی می توانیم با روش مصنوعی این مواد را سریعتر و ارزان تر بدست آوریم. من ترجیح می دهم که زمان و هزینه بیشتر صرف تحقیقات بیشتر (بیایید راه درمان سرطان را کشف کنیم) یا خرج مصارف با ارزش تری از منابع مان شود.


الان من حس بهتری نسبت به محصولات مصنوعی دارم

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

ترکیبات شیمیایی مصنوعی ممکن است مشابه طبیعی شان باشند ولی دقیقا همان طبیعی نیستند.


چند سال پیش در یک خبر اعلام کردند که ویتامین E که در طبیعت یافت می شود از نوع مصنوعی آن که در مغازه ها به عنوان مکمل فروخته می شود بسیار بهتر است.

مشخصا این یک موضوع قابل بحث است، اما به نظر می رسد ویتامین E مصنوعی اثربخشی کمتری از ویتامین E طبیعی دارد. اما این به این معنی نیست که ویتامین E برای سلامتی ما مضر است- تنها به این معنا است که اثر لازم را ندارد.

خوب اگر سیب زمینی و سیب و آسپرین ترکیبات سمی دارند، آیا باید مصرف آنها را کنار بگذاریم؟


خب، این موضوع به اندازه مصرف ما بستگی دارد. مشخصا سیب و سیب زمینی حاوی مقادیر بسیار ضعیفی از آن هستند و از این رو بی ضرر هستند. البته اگر شما مقادیر زیادی از آمیگدالین و سولالین را مصرف کنید، نتیجه کار خیلی خوب نخواهد بود. ویکی پدیا در مورد آمیگدالین نوشته: آمیگدالین در سیب یافت می شود و تنها عامل ایجاد مسمومیت در فرد نمی شود بلکه ممکن است موجب مرگ شود.


البته ویکی پدیا در مورد سم سولانین که در سیب زمینی وجود دارد می نوسید:

مسمومیت با سم سولانین در ابتدا با اختلالات دستگاه گوارشی و اختلالات عصبی در فرد بروز می کند. علائم مسمومیت عبارتند از: تهوع، اسهال، استفراغ، درد معده، سوزش گلو اختلالات قلبی و کابوس، سردرد و سرگیجه است. در شرایط حاد تر موجب ایجاد توهم، از دست دادن حس های بدن، فلج، تب، یرقان، گشاد شدن مردمک ها، هیپوترمی و در نهایت مرگ می شود. 


مصرف خوراکی سولانین در مقدار متوسط هم موجب مرگ می شود. یک مطالعه عنوان می کند که مصرف دوز 2 تا 5 میلی گرم به ازای هر کیلو از وزن انسان موجب بروز نشانه های مسمومیت در فرد شده و به ازای 3 تا 6 میلی گرم به ازای وزن هر کیلو از وزن بدن می تواند کشنده باشد.


نشانه های مسمومیت معمولا 8 تا 12 ساعت بعد از مصرف پدیدار می شوند، اما در صورت مصرف مواد غذایی حاوی سولانین بالا نشانه های مسمویت به سرعت یعنی 30 دقیقه بعد از مصرف بروز می کنند.


اگر چه هر دو مواد یعنی سیب و سیب زمینی حاوی ترکیبات سمی هستند. اما من شخصا هیچ علاقه ای به نخوردن آنها ندارم. ولی چرا؟


همه چیز به دوز مصرف مربوط می شود

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

همه چیز در مورد سیب و سیب زمینی نیست، گلابی و کدو نیز سمی هستند!

نه در واقع آنها سمی نیستند. به خاطر دوز پایینی که در آنها وجود دارد ما با خوردن این میوه ها و سبزیجات مسموم نمی شویم!


این موضوع در مورد ترکیبات و مواد مصنوعی مورد تایید دولت نیز صادق است. و به همین خاطر است زمانی که شما دارو مصرف می کنید حتما باید دوز مشخص و پیشنهاد شده را مورد استفاده قرار دهید. نه اینکه بدون توجه به آن همه قرصها را یکجا بخورید. آنها دوز امنی برای هر نوع ترکیب شیمیایی است.


آیا این بدین معناست که تمامی ترکیبات شیمیایی مصنوعی با دوز مناسب برای سلامتی شما مفید هستند؟

واقعا اطلاعی ندارم که تمامی ترکیبات مصنوعی برای شما خوب هستند یا خیر همانطور که اطلاع ندارم که آیا تمامی ترکیبات طبیعی برای سلامتی شما مفید هستند یا خیر.


آنچه که من میدانم این است که اگر دوز مناسب باشد و ترکیب شیمیایی مورد تایید ومعتبر باشد، قطعا سمی نخواهند بود. به عبارت دیگر برای مصرف مناسب و بی خطر هستند.


برای مثال، خوردن سبزیجات ممکن است از خوردن پنیر برای شما مفیدتر باشد. این بدین معنا نیست که خوردن پنیر باعث مسمومیت می شود اما بدین معناست که شما می بایست سبزی را بیشتر از پنیر مصرف کنید.

من متوجه شدم که در مورد مصرف هر ماده ای که طبیعی نیست سختگیرانه برخورد می کردم. من گمان می کردم هر چیزی که طبیعی است پس بهتر است. اما قطعا این موضوع درست نیست


من زمانی که یادگرفتم ترکیبات مصنوعی دقیقا می توانند مشابه انواع طبیعی شان باشند کاملا متعجب شدم. حتی در برخی موارد ترکیبات مصنوعی نسبت به نوع طبیعی آن می توانند بی خطرتر باشند.


من قبلا فکر می کردم چیزهایی مثل پیچک سمی و نیش مار حاوی مواد و ترکیبات سمی هستند نه ترکیبات موجود در سیب!


من اکنون به توجه به گزینه های زیادی که در دسترسم قرار دارند احساس امنیت بیشتری می کنم. به عبارتی تمامی محصولاتی که برچسب ترکیبات یا مواد مصنوعی بر روی آنها زده شده است لزوما چیز بدی نیستند.

اما یک موضوع قابل توجه دیگر نیز وجود دارد.....


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده