بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» علت هوس کردن برخی از خوراکی ها

علت هوس کردن برخی از خوراکی ها

دلیل هوس کردن این خوراکیها چیست؟


1_یخ:

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام


بعضی افراد علاقه ی زیادی به جویدن یخ دارند. اگر همیشه هوس جویدن یخ می کنید، این مسأله احتمالا از نشانه های کم خونی است. 


۲- کاکائو:


اگر دائما هوس خوردن کاکائو می کنید احتمالا افسرده هستید و سعی دارید با خوردن یک چیز شیرین خود درمانی کنید. چند ده گرم شکلات تلخ سطح سروتونین و دوپامین را در بدن بالا می برد که به مواد شیمیایی شادی آور معروف هستند. 


۳- شیرینی:


اگر تمام روز میل به خوردن انواع و اقسام شیرینی جات دارید، احتمالا به خواب بیشتری نیاز دارید. تحقیقات نشان داده حتی اندک کاهشی در خواب شبانه منجر به مصرف چند صد کالری بیشتر به واسطه ی خوردن شیرینی جات می شود. 


۴- پنیر:


پنیر حاوی ماده ای به نام تریپتوفان است که روحیه را تقویت می کند و خاصیت آرامش بخشی دارد. بنابراین اگر هوس غذایی تان با خوردن پیتزا یا هر غذای پنیر دار دیگری برطرف می شود، احتمالا به تنها چیزی که نیاز دارید کمی آرامش و حال خوش است.


۵- نوشابه:


اگر همیشه هوس خوردن نوشابه می کنید و تصور می کنید که شیرینی مزه ی آن را دوست دارید، باید بدانید که احتمالا چیزی که به دنبالش هستید کافئین موجود در نوشابه است.


۶- چیپس:


هوس دائمی خوردن چیپس و سیب زمینی سرخ کرده احتمالا یکی از نشانه های کمبود چربی های سالم در بدن است.


۷- آب:


اگر گاهی شدیداً احساس تشنگی می کنید، احتمالا آب بدن تان کم شده، اما اگر همیشه به دنبال آب هستید، این مسأله می تواند نشانه ی مشکل جدی تری مثل دیابت باشد.


۸- خوراکی های شور:


 زنانی که بیشتر از بقیه هوس خوردن خوراکی های شور می کردند، کلسیم، منیزیم و زینک در بدن آن ها در کمترین میزان بود. به علاوه، میل سیری ناپذیر به نمک می تواند از نشانه های بیماری آدیسون (کم کاری غده ی فوق کلیه در تولید هورمون) یا سندروم بارتر (گروهی از بیماری های نادر که کلیه را تحت تأثیر قرار می دهد) باشد


۹- مواد غذایی تند و فلفلی:


خوردن غذاهای تند، روشی سریع برای پایین آوردن دمای بدن است و احتمالا به همین دلیل است که مردم کشورهای گرم دنیا علاقه ی زیادی به خوردن غذاهای تند و فلفلی دارند. در واقع غذاهای تند موقتا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند، در نتیجه تعریق بدن بیشتر شده و به کاهش دمای بدن کمک می شود. 


۱۰- خوراکی های شور و شیرین:


 اگر هوس خوردن خوراکی های شور و شیرین می کنید، احتمالا بدن تان سعی دارد به شما بفهماند که باید احیا و ذخایرش دوباره پر شود. به همین دلیل است که اغلب نوشیدنی های ورزشی حاوی قند و نمک هستند.


۱۱- هوس همه چیز:


اگر همیشه هوس خوردن هر نوع خوراکی ای را می کنید، این مسأله نه به خاطر گرسنگی بلکه احتمالا به دلیل کم شدن آب بدن تان است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده